2012年4月11日 星期三

歷史喺會重複的...

羊兒哀歌 (3)

11-04-2012  頭條日報 (陸羽仁)

美股終於出現今年最差的跌市,杜指跌213點,收12715點,跌幅17﹪。話佢最差因為今年其他跌市美股都係在開市頭一個鐘見底,並會在收市前反彈,特別會在歐洲收市後反彈,但昨日彈都唔彈,而且成交好大,紐交所成交97億股,平日通常成交只有78億股,跌市成交大,顯示市場信心開始動搖。

跌市的觸發點在歐洲,西班牙話佢守唔到削赤要求,令歐洲股市大跌,意大利股市跌5﹪,法國股市跌3﹪,德國和英國股市跌多過2﹪。意大利和西班牙的債息急升, 歐洲危機又有重臨的感覺。

過去一段時間,美股一直脫離歐洲的走勢,昨天跟番歐洲走,唔係好預兆,過去一直在等 QE3,怕只怕未等到月底聯儲局決定有無QE3, 美股已經插咗落去。

今日想再講講早前寫的「羊兒哀歌」續集。前一陣子網友myself(直升烏蠅)有一個好長的回應,我想引用一下。佢話: sir寫『羊兒哀歌』,用羊比喻小散户真係好貼切,小弟亦有親身經歷。大家都知羊係膽小既動物,大跌市時人心惶惶,眼見身邊人都輸緊錢,報紙所見都係負面新聞,悲觀情勢主導,而散户反而唔敢買貨,唔買就唔輸。往往要到大升市,身邊親友都賺到錢,報紙頭條都唱好,特別係越接近升市尾段,細價股日日爆升十幾%,散仔受火熱既氣氛吸引而入市,上升中既股市容易繼續上升,散仔初段盲目買股多有錢賺,羊的錢本來只係放銀行收息食下草,一旦買股賺過容易錢食過肉就以為自己係一隻狼,哈哈,成群老散歡天喜地之時,散户就越買越安心,股票越買越多。到股市見頂回跌初段,一般仍然係利好消息主導,散户一般開始� 斿X唔止蝕,甚至溝淡,但指數已無力再上拾級而下,散户錢越套越深,到輸超過一半時已經放棄跟進,派對過後留下滿倉跌了七、八既蟹貨,炒埋唔夠一碟,是為『羊兒哀歌』。

Myself繼續講:「輸錢皆因嬴錢起,升浪殺人,小弟所見,無數個小升浪每次殺一小群羊都唔好講,大升浪宰羊就更明顯。近十幾年既大浪分別係97年炒回歸、00年炒科網股、07年炒國內資金自由行,每次大升市既概念不同,但每次都有一大群羊被屠宰。97年小弟亦係被殺既一群,其時第一次買股,國企紅籌炒回歸注資,大中細股炒到瘨,恆指直上17000點,其時小弟剛畢業,見阿媽炒股賺到錢,『阿邊個個仔買咩咩賺左30%!』,『阿邊個炒股個個月賺十萬!』,『阿邊個全職炒股個個月執十幾個!』,自己入左間証劵行做,見間証劵行日日逼到爆,又真係好多客炒炒下有錢賺,於是就靠自己少少積蓄,加阿媽打本5萬開始下海買股票,記得個時真係全副薪家一次買哂,買左六、七隻二、三線股,仲同人講,要學巴菲特分散投資,所以買左六、七隻二、三線股,又航運又航空又陸地,真係好『分散』,自己對所買股票毫無認識,只知股升有人買,自己又跟住買,初期真係隻隻都升,巴菲特話要長線投資,所以升都唔放,個時心諗:『開間廠咁辛苦一年都係賺十幾%,我買股揸一個月唔到已經升廿個%,買股至富呢條路係掂架!』,之後亞洲金融風暴,上映外資大鱷夾息沽期指,再借現貨沽,恆指直插8千點,小弟的『長線投資』,一早已經打哂柴,睇都費時睇,呢隻跌到得返幾千,個隻得返幾百,是為『羊兒哀歌』。」

佢再將故仔寫落去:「其後二千年,科技股大熱,楷哥日日上頭板,小弟推銷基金,個時既基金有『科技』兩個字特別易sell(賣),行過証劵行又遇見當日逼爆市面,見過鬼怕黑,心知歷史又要重演,所以高位唔買冇輸錢,但最後都忍唔到買左電盈,個時心諗,佢係龍頭股,前身係香港電訊,再加上由高位三十幾跌到八蚊(高位應該係28元),開始買貨,越跌越溝,結果跌到得返個幾,三十跌個幾係輸九成,八蚊跌到個幾又輸九成,真係30樓跳樓跌死人,八樓跳落來一樣係跌死人,視為『羊兒哀歌』。」

佢最後講:「時間來到07年,小弟入左間大公司,前後左右好多同事仔都炒股,其時炒內地資金自由行,短短兩三個月,恆指由二萬五直沖三萬二,牛氣沖天,係公司經常可以聽到同事講股,好多係自己從未聽過的number(號碼),仲幾個同事,每人夾兩三千去炒邊消息股,你話係咪好散,不時『阿邊炒股賺左萬幾蚊請食tea』,『阿邊個放左隻IPO又請tea』,似曾相識既感覺,之後雷曼爆煲金融海肅,身邊同事都好幾年冇再講股,雖然唔知佢地高位有冇走到,恐怕都好難,因為賺緊錢唔會走,輸左錢更唔會止蝕,恐怕都係賺既輸返哂,是為『羊兒哀歌』。」

你睇Myself佢不斷重覆「羊兒哀歌」四隻字,從文裏行間都見到一股怒氣,首先我希望Myself化悲憤為實力,畢竟呢啲血的教訓,係自己用錢買回來,十分珍貴,應該記取。

你睇Myself自述的經歷,佢已經係一個比較懂得學習的人,想避開羊兒的命運。佢在97一浪做最多散戶做的事情,「買左六、七隻二、三線股」,二三線股升跌好快,在97年那種大牛市,升市時最易賺錢當然唔係買藍籌,係炒輪或者買二三線股。但好多二三線股幕後有莊家,而且愈會升那隻愈有莊,這是一個莊家和散戶對賭遊戲,莊家把一隻廢股炒高10倍,借住個市熱將兩三成貨暗中放出街,佢都回本兼有對開賺,莊家睇住散戶底牌來炒,散戶長賭必輸,呢個教訓表面睇好易學,但過得一兩年,個市旺番,散戶見到啲股日日升,好易又迷番落去。

Myself好似無回頭炒二三線,已經好叻。順道講佢當時買二三線所謂分散投資,佢話「仲同人講,要學巴菲特分散投資,所以買左六、七隻二、三線股,又航運又航空又陸地,真係好『分散』」。我扮巴菲特答,你買六、七貴嘢,無論幾分散,都係貴嘢。
2000年,Myself無炒二三線,無陪人顛,但最後買咗隻電盈,高位28元無買,跌到8蚊開始買貨,越跌越溝,結果跌到得返個幾,「真係30樓跳樓跌死人,八樓跳落來一樣係跌死人」。Myself你唔好彩,若果你再2000年識得我,你問我好唔好8元買電盈,我會叫你咪買(我當時叫過幾個朋友唔好買),原因又係一樣:貴。

你會問由28元跌到8元,已經平咗好多,點解仲係貴。關鍵係楷哥用自己間盈科買香港電訊的性質。楷哥大玩財技,盈科投得數碼港,市值炒上3000億,當時已盛傳電訊賣盤,電盈市值亦炒上3000億,然後盈科係以合併電訊的方式買盤,電訊股東唔喜歡可以攞錢走,電訊大股東英國大東電報局就係咁攞現金走咗,記住合併式收購係由合併後的新公司支付收購,財技一玩,即係用電訊的現金俾大東攞走咗,新公司負上巨債,大東套現,新公司股東還債。所以電訊由28元跌到8元,市值仲有近1000億,負債咁大,最賺錢的國際電話市場又開放,電盈點值咁貴? 正常公司10幾倍PE,即係電盈要賺7080億一年,點賺? 所以Myself當日由8樓跌落來,主要亦係分不出電盈的股價平貴。

要分股票平貴,難免要估佢未來5年、10年盈利,公司愈細愈難估,本來電盈這類大公司較易股,但佢當時涉及無人識估的互聯網業務,加上打破壟斷,所以亦唔易沽,但大路去沽係唔會好。

羊仔要避開危險,首先唔好去綠草如茵的天堂,因為上天無對我地咁好,若買股天天賺錢,仲有人番工。所以大股又好,細股又好,若然狂升,避之則吉。狂升股跌緊落來,也不要去接劍,記住8樓跳樓的教訓。唔識揀股,可去買指數基金,等佢回落得咁上下,PE較低時買,即使買錯,買完即跌,揸一年半載可以到岸,過程中仲收埋息,以此為基礎,然之後先至練工夫睇個別股票,無咁上下功力,想急都急不來。

沒有留言:

張貼留言